|
Matematiksel sembolleri; aksiyom, tanım, teorem gibi kavramları ve bunlar arasındaki etkileşimleri anlayabilir. Kendi çözümlerini, bu kavramların yapı ve dinamikleriyle ifade edebilir. |
|
Matematik alanındaki ispat zincirindeki adımların geçerli olup olmadığını ayırt edebilir. |
|
Matematiksel düşünme becerilerini (problem çözme, düşünme yolları üretme, ilişki kurma, genelleme yapma vb.) kazanır ve bunları ilgili alanlarda kullanabilir. |
|
Mantığın tümdengelim, tümevarım ve çıkarım kurallarında yetkin olması sonucu yaşam boyu öğrenmeye duyarlıdır; bu sayede bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerileriyle yeteneklerini geliştirebilir. |
|
Araştırma, tespit etme, tanımlama, yorumlama, formüle etme becerileriyle uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçerek matematik ve diğer alanlardaki problemleri çözebilir. |
|
Matematikle ilgili problemler tasarlayabilir; bu problemlere çözüm yöntemleri geliştirebilir ve gerektiğinde bu yöntemleri uygulayabilir. |
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilinciyle bilgiyi etkili bir şekilde kullanabilir ve başkalarıyla paylaşabilir. |
|
Matematik alanı ile ilgili çağdaş araçları seçme, kullanma ve geliştirme becerisiyle bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilir. |