Matematik Bölümü 03.06.2005 tarihli Yükseköğretim Yürütme Kurulu toplantısında incelenerek 2547 sayılı kanunun 2880 sayılı kanunuyla uygun görülerek açılmıştır. 17 Mart 2006 tarih ve 26111 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren 5467 sayılı Kanun hükmünce 2809 sayılı Yükseköğretim Kurumları Teşkilat Kanununa eklenen EK Madde 65’ye göre adı ve bağlantısı değiştirilerek Giresun Üniversitesi’ne bağlanmıştır ve 2008-2009 eğitim-öğretim yılında öğrenci alımına başlanmıştır.
Programın Amacı:
Matematik programı matematik ilke, yöntem ve sistemlerinin analizi, geliştirilmesi ve bunların karşılıklı ilişkileri ile bu ilke ve yöntemlerin bilimsel ve teknolojik alanlara uygulanması gibi konularda eğitim yapar.
Misyon (Özgörev)
Matematik alanında yeterli donanıma ve analitik düşünce sistemine sahip; bilgisini diğer disiplinlere uygulayabilen; bilimsel, kültürel, toplumsal araştırma faaliyetlerinde bulunabilen ve mesleki etik değerlere uygun hareket edebilen; sosyal ve toplumsal meselelerde çözüm üretebilen bireyler yetiştirmektir.
Vizyon
Bilimsel düşünceyi, araştırmayı, evrensel değerlere bağlılığı ve yeniliği merkeze alan; kaliteli bir temel matematik eğitimi veren; ulusal ve uluslararası düzeyde saygın bir bölüm olmak.
Matematik Bölümü Program Çıktıları
| Program Çıktıları | ![]() |
| Matematiksel sembolleri; aksiyom, tanım, teorem gibi kavramları ve bunlar arasındaki etkileşimleri anlayabilir. Kendi çözümlerini, bu kavramların yapı ve dinamikleriyle ifade edebilir. | |
| Matematik alanındaki ispat zincirindeki adımların geçerli olup olmadığını ayırt edebilir. | |
| Matematiksel düşünme becerilerini (problem çözme, düşünme yolları üretme, ilişki kurma, genelleme yapma vb.) kazanır ve bunları ilgili alanlarda kullanabilir. | |
| Mantığın tümdengelim, tümevarım ve çıkarım kurallarında yetkin olması sonucu yaşam boyu öğrenmeye duyarlıdır; bu sayede bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerileriyle yeteneklerini geliştirebilir. | |
| Araştırma, tespit etme, tanımlama, yorumlama, formüle etme becerileriyle uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçerek matematik ve diğer alanlardaki problemleri çözebilir. | |
| Matematikle ilgili problemler tasarlayabilir; bu problemlere çözüm yöntemleri geliştirebilir ve gerektiğinde bu yöntemleri uygulayabilir. | |
| Mesleki ve etik sorumluluk bilinciyle bilgiyi etkili bir şekilde kullanabilir ve başkalarıyla paylaşabilir. | |
| Matematik alanı ile ilgili çağdaş araçları seçme, kullanma ve geliştirme becerisiyle bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilir. |
Matematik Bölümü Program Öğretim Amaçları
PÖA1. Matematiksel kavram bilgisi ve düşünme kültürünün kazandırılması
PÖA2. Analitik düşünme, problem çözme ve modelleme becerilerinin geliştirilmesi
PÖA3. Bilginin paylaşılmasında etik sorumluluk ve etkili iletişim bilincinin kazandırılması
PÖA4. Matematikle ilgili alanlarda çağdaş araçların ve bilişim teknolojilerinin etkin kullanılması
PÖA5. Yaşam boyu öğrenmenin ve bilimsel gelişmelerin takibinin benimsetilmesi
Gereken Nitelikler:
Lise diploması ve Üniversite Giriş Sınavında yeterli puan alarak yerleştirilmiş olan adaylar programa kabul edilirler.
Matematik alanında çalışmak isteyen bir öğrencinin üstün bir akademik yeteneğe, özellikle sayılarla akıl yürütme, soyut düşünme gücüne sahip olması, cebir ve geometriye ilgi duyması gerekmektedir.
Bölümün Verdiği Derece:
Matematikçi
Mezuniyet Seviyesi:
Lisans
Programın Resmi Süresi:
Toplam dört yıl (örgün öğretimde 1 yıl yabancı dil hazırlık programı hariç), her yıl iki dönem, dönem 16 haftadır.
Eğitim Türü:
Tam zamanlı
Program mezuniyet şartı:
Genel ortalamanın 4.00 üzerinden en az 2.00 olması ve kalma notunun (DC aşağısı) olmaması
Mezuniyet için Minimum Ders Sayısı:
Bütün zorunlu derslerin ve 7. dönem iki sekizinci dönem iki olmak üzere toplam dört seçmeli dersin alınmış olması şarttır.
Mezunların Çalışma Alanları:
Matematik programı mezunları, Orta Öğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programını da bitirdikleri takdirde orta öğretim kurumlarında ya da özel dershanelerde matematik öğretmeni olarak çalışabilirler. Matematik programı mezunları astronomi ve uzay bilimleri, istatistik, araştırma teknikleri alanlarında Bakanlıkça yeterli sayılacak düzeyde dersler aldıklarını kanıtladıkları takdirde, bu derslerin öğretmenliğine de atanabilmektedirler. Matematik eğitimi, sayılarla akıl yürütme bilgi ve becerisini ve bilgisayar alanında çalışabilmek için gerekli bir takım bilgi ve yeteneği kazandırdığından bazı matematikçiler DİE, MTA, TEK, DSİ gibi kamu kurumlarında ya da özel kuruluşlarda Bilgisayar Programcısı, Kontrolör, Aktüerya Uzmanı, Hesap Uzmanı olarak da çalışmaktadırlar. Bilgi işlem, istatistik, iş-ticaret, sosyal ve temel bilimlerdeki araştırma alanlarında matematikçilere gereksinim duyulmaktadır. Günümüzde bankacılık sektöründe de birçok matematikçi görev almaktadır.
Organizasyon Şeması
